+98-900-222-6080 info@FarcoBrake.com
ترمز جرثقیل

ترمز الکتروهیدرولیک فارکو

ترمز الکترو هیدرولیک جرثقیل فارکو

جرثقیل ها از زمانی که توسط یونانیان باستان در اوخرقرن ششم قبل از میلاد ساخته شد ، راهی طولانی وپرپیچ وخمی تا به امروز پیموده اند.به لطف اختراع جرثقیل مکانیکی ، این مفهوم به تمدن کمک کرد تا سازه های بزرگتر وبلندتر  را برپا کند.

روند تکامل از جرثقیل های مکانیکی ، به جرثقیل های موتوری به مهندسان کمک کرده است تا هر آنچه را که ممکن است در حوزه ساخت وساز یا جابه جایی قطعات و کالاها انجام دهند.

تلاش برای پایداری آنها منجر به ابداع جرثثقیل های الکتریکی شده است و اکنون بزرگترین  جرثقیل های برقی در جهان با بالاترین ظرفیت ساخته شده اند. این جرثقیل ها می توانند صرفا با نیروی برق کار کنند و جهت کنترل  و به حرکت درآوردن این سازه نیاز به تجهیزات و ابزار آلات مختلفی می باشد. یکی از این تجهیزات ترمز های  الکتروهیدرولیکی می باشد.

ترمز الکتروهیدرولیک (که معمولاً ترستر نامیده می شود) وسیله ای است که برای کاهش سرعت ماشین آلات در حال حرکت و متوقف کردن دقیق آن در موقعیت مورد نظر استفاده می شود. هنگامی که نیروی ترمز توسط فنر تحت فشار قرار گرفته و به هم تنیده شده آزاد میشود،  نیرو به کفشک های ترمز اعمال می شود، کفشک ها ترمز بر روی درام چرخان فشار می آورند و سرعت آن را کاهش می دهند و در نهایت آن را متوقف می کند. رها کردن درام ترمز با فشرده سازی و به هم تنیده شدن فنر توسط پمپ هیدرولیک یا همان ترستر انجام می شود.

ترمز الکتروهیدرولیک با استفاده از ترستر عمدتاً در تجهیزات بلند کننده (جرثقیل) و جابجایی مواد استفاده می‌شوند. در اماکنی مثل بنادر، کارخانه های فولاد ، معدن و غیره نیز کاربرد دارند.  عمدتاً به این دلیل، عملکرد آرام و طراحی‌های آن ، ایمنی را برای نیروی کار و ماشین آلات تضمین می کند.به این ترمزها «غیر ایمن» می گویند .زیرا  نیرو آزاد کننده درام با از دست دادن جریان الکتریکی  و تحت تأثیر فنر فشاری پیش تنیده به دست می آید. در صورت قطع جریان برق، این ترمزها موتور یا بار رانده شده را متوقف می کنند.

ترمز الکترو هیدرولیک جرثقیل فارکو

تجهیزات ترمز هیدرولیک جرثقیل سقفی فارکو

شرکت ترمز فارکو – تولید کننده ترمز الکتروهیدرولیک جرثقیل